enova i sistema wroclaw, nasza przygoda z oprogramowaniem

Wpisy

  • poniedziałek, 05 sierpnia 2013
    • Novisna - meble z lat 50,60,70 vintage, bauhause, modernizm


      

      Novisna powstała w sposób nieplanowany i do dziś przez nas same trudny do uwierzenia.

       

      W wyniku wydarzeń, potocznie zwanych przypadkami, w istnienie których absolutnie nie wierzymy, na swojej drodze stanęły dwie miłośniczki starych mebli i przedmiotów użytkowych. Od momentu, kiedy miałyśmy odmienne plany na zawodowe życie do chwili, kiedy dokonałyśmy pierwszego wspólnego zakupu starego stołu, minęły zaledwie dwa dni. Było dla nas jasne, że drewniane przedmioty minionych epok znajdą stałe miejsce w naszym życiu.

       

      W dobie planowego postarzania produktów, gdzie większość mebli i przedmiotów codziennego użytku wykonana jest przez maszyny sterowane komputerowo, znalazłyśmy swoją przestrzeń na przywracanie meblom ich dawnego wdzięku, podkreślanie uroku, jaki posiadają poprzez fakt, że niejednokrotnie są one wyjątkowymi dziełami sztuki.

       

      Swoim kształtem i sposobem wykonania zachwycają nas elementy wyposażenia wnętrz okresu międzywojennego - art deco, bauhaus, meble w stylizacji lat 50, 60 i 70 oraz duński design. Niektóre z tych przedmiotów były całymi latami przestawiane z kąta w kąt, ulegając kolejnym zniszczeniom. Aż ustąpiły miejsca swoim następcom a potem umęczone długim transportem kończyły swoją podróż na meblowych złomowiskach, poustawiane byle jak jedne na drugich. Inne stanowiły część spadku po babciach i stawały się balastem w rękach nowych właścicieli. O jeszcze inne toczyły się prawdziwe boje. Każdy z rekwizytów wyszukujemy osobiście. Wybieramy tylko takie, które same chciałybyśmy mieć w swoich domach. A potem poświęcamy im swój czas, wiedzę i wysiłek, wkładając je w przywrócenie im pierwotnego piękna, tak, że każdy z sygnowanych przez nas mebli staje się nam bliski.

       

      Nie usuwamy historii naszych mebli. Podkreślamy ją uznając ją za główny atut, bo to ona nadaje im niepowtarzalny charakter, tak daleki od masowej produkcji obecnych czasów. Nie zawsze maskujemy ubytki. Nie dorabiamy żadnych elementów próbując zamaskować niedoskonałości konstrukcji. Brakujące fragmenty są zastępowane takimi, które kontrastują z całością dla podkreślenia faktu, że dany przedmiot był bliski wyrzucenia na śmietnik a otrzymując od nas nową nogę czy blat, zyskał wiele kolejnych lat swojego życia. Elementy drewniane wykańczamy głównie olejem do drewna oraz woskiem, który został przez nas samodzielnie przygotowany z naturalnych składników wg starej receptury. Meble tapicerowane wykańczane są materiałami pozyskiwanymi od dostawców dbających o najwyższą jakość tkanin. Do malowania używamy wysokiej jakości farb do drewna. Ponieważ odnawiane przez nas meble przeżyły już kilkadziesiąt lat, dbamy o to, aby użyte do ich materiały były najlepszymi, jakie możemy im oferować, co pozwoli im przetrwać kolejne kilka dekad. Każdy przedmiot jest przez nas starannie opisywany, aby przybliżyć proces, jaki przeszedł, aby trafić pod Wasze dachy.

       

      Nasze meble przeznaczone są dla osób, które poszukują przedmiotów nietuzinkowych i są w stanie zaakceptować historię związaną z ich pochodzeniem i wcześniejszym użytkowaniem oraz fakt, że czasami zmieniamy ich pierwotne przeznaczenie. Życzymy Wam wiele radości z rezultatów naszej pracy, oby była ona przynajmniej tak duża jak nasza, kiedy porównujemy fotografie wykonane zaraz po zakupie i w chwili, kiedy meble gotowe są upiększyć nowe wnętrza.
      http://www.novisna.com/index2.html
      http://www.novisna.com/OddaneWDobreRece.html
      http://www.novisna.com/Projekty.html
      http://www.novisna.com/KimJestesmy.html
       

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Autor(ka):
      czujnik_2012
      Czas publikacji:
      poniedziałek, 05 sierpnia 2013 23:04
  • czwartek, 11 kwietnia 2013
    • Produkcja projektowa oraz produkcja krótko seryjna

      

      O Firmie

      Firma Belgijska z branży motoryzacyjnej zakładająca oddział w Polsce.

      Firma przenosi produkcję ze Słowacji do Polski. Specyfika produkcji to produkcja projektowa ( jednostkowa) oraz produkcja małoseryjna.

      Firma potrzebowała wdrożyć zintegrowany system do zarzadzania.

      Stan Zastany:

      Firma przenosi strukturę z oddziału w Słowacji na teren Polski.

      Polskie prawo wymusza na podmiocie przemodelowanie obecnego modelu zarządzania w model zgodny z polskim prawem.

      W ramach prac należy zorganizować obieg dokumentacji w przedsiębiorstwie oraz dokonać wdrożenia systemu do wspomagania procesów produkcyjnych.

      Procesy wdrożeniowe:

      W trakcie analizy procesów biznesowych w omawianym przedsiębiorstwie wdrożony zostaje system informacji Finansowej, który usprawnia informację zarządczą w firmie.

      System ten jest skalowalny do przedsiębiorstwa i rośnie wraz z podmiotem.

      Jest to o tyle ważne, że w podmiocie, który dopiero, co organizował się w nowych realiach biznesowych nie był w stanie sprecyzować własnych potrzeb analitycznych.

      Dzięki zastosowaniu modelu SIF, wszelkie dodatkowe informacje zarządcze, które były potrzebne w zarządzaniu nie generowały dodatkowych kosztów w implementacji oraz były możliwe do uzyskania w bardzo krótkim czasie.

      Kolejnym ważnym procesem była produkcja projektowa i mało seryjna. Proces ten przebiega w sposób następujący.

      Firma otrzymuje od klienta do wykonania projekt. Projekt w zależności od złożoności może mieć kilka produktów gotowych.

      Na etapie przyjęcia znana jest sumaryczna części składowych projektu, nieznana jest lokalizacja konkretnych elementów do konkretnego wyrobu gotowego.

      Bardzo często zdarza się tak, że informacja o zastosowaniu konkretnego elementu składowego w danym produkcie będzie znana w momencie montażu.

      Konstrukcja tego typu zleceń powoduje niemożność tworzenia Technologicznej listy części do produkowanego produktu.

      Kolejnym ważnym procesem była produkcja projektowa i mało seryjna.

       

       

       



      Proces ten przebiega w sposób następujący.

      Firma otrzymuje od klienta do wykonania projekt. Projekt w zależności od złożoności może mieć kilka produktów gotowych.

      Na etapie przyjęcia znana jest sumaryczna części składowych projektu, nieznana jest lokalizacja konkretnych elementów do konkretnego wyrobu gotowego.

      Bardzo często zdarza się tak, że informacja o zastosowaniu konkretnego elementu składowego w danym produkcie będzie znana w momencie montażu.

      Konstrukcja tego typu zleceń powoduje niemożność tworzenia Technologicznej listy części do produkowanego produktu.

      Rozwiązaniem tego problemu było zastosowane następujące rozwiązanie.

      Na podstawie zamówienia na projekt od klienta tworzone jest zapotrzebowanie wewnętrzne na elementy składowe do produktów w projekcie.

      Podczas tworzenia zapotrzebowania wewnętrznego ewidencjonujemy listę produktów gotowych oraz listę elementów składowych do projektu.

      Podczas tego małego procesu oprócz zapotrzebowania wewnętrznego na części składowe (materiały) tworzona jest również technologiczna lista części do projektu zawierającego produkty.

      W przypadku, gdy na zamówieniu od klienta występuje produkt, który jest produktem seryjnym produkt taki ma Technologiczną listę części, na etapie tworzenia zapotrzebowania Etap Technologicznej listy części jest pomijany a zasoby do zapotrzebowania pobierany jest z Technologicznej listy części.

      Kolejnym etapem realizacji procesu jest zamówienie materiałów do produkcji, na bazie zapotrzebowania, po zaznaczeniu niezrealizowanych zapotrzebowani generowane są zamówienia do dostawców wg opcjonalnego algorytmu zamówień, który został wcześniej uzgodniony z klientem.

      Na podstawie zamówienia od odbiorcy w kolejnym etapie tworzone jest zlecenie produkcyjne.

      Zlecenie produkcyjne, które będzie realizowane jest odpowiednio oznaczane w statusie z planowanego do w realizacji.

       

       

       Z poziomu zlecenia produkcyjnego można podglądać, zamówienie od odbiorcy jak i zapotrzebowanie na materiały.

      Ze zlecenia można wykonać czynność wydania materiałów do produkcji ( RW) lista materiałów do produkcji podpowiada się domyślnie z technologii.

       

      Przyjęcie produktów gotowych z produkcji odbywa się za pomocą dokumentu PW.

      Aby móc prawidłowo produkt, który nie posiada własnej listy część, używany jest kreator, który pokazuję, które elementy zostały zużyte do zlecenia, poprzez odpowiednie oznaczenie ilości wydanych materiałów do produkcji następuję wycena jednostkowego produktu gotowego.

      Przyjęcie takiego modelu pozwala panować nad procesem produkcji z jednoczesną identyfikacją kosztów w podziale na zlecenia, co pozwala np. na sprawną analizę procesów produkcyjnych.

      Ostatnim podprocesem jest sprzedaż do klienta. Na bazie zamówienia, w której pozycją jest projekt, który posiada przywiązaną technologię z produktami, za pomocą kreatora można wystawić dokument rozchodu i analogicznie sprzedaży na poszczególne produkty z projektu.

      Z przyczyn podatkowych nie można sprzedawać projektu, jako projektu, należy sprzedawać produkty związane z projektem.

       Korzyści:

      • Optymalizacja procesów biznesowych w przedsiębiorstwie, co w sposób mierzalny przekłada się na wydajność oraz kosztu.
      • Czas dostępu do informacji, co w sposób mierzalny przekłada się na możliwość szybkiego podejmowania decyzji.
      • Automatyzacja procesów, co znacząco obniża błędy operatorów, co z kolei uszczelnia procesy biznesowe.

       Prezentacja rozwiązania cz 1

       Prezentacja rozwiązania cz2

       

      Kontakt

      Sistema Pitor Kozak

      55-040 Bielany Wrocławskie (071) 3901837 
      biuro@sistema.pl

      Odwiedź naszą stronę www: www.sistema.pl

       

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Autor(ka):
      czujnik_2012
      Czas publikacji:
      czwartek, 11 kwietnia 2013 15:40
  • wtorek, 27 listopada 2012
    • Sistema NET dla agencji pracy tymczasowych

      Rozwiązanie Sistema.NET dla rozproszonego działu HR

      • Aplikacja Sistema.Net powstała z myślą o potrzebach sprawnego funkcjonowania rozproszonych działów HR, zatrudniających pracowników zarówno w kraju, jak i za granicą. Łączenie aplikacji poprzez przeglądarkę www z głównym programem Enova, ułatwia komunikację i sprawne zarządzanie sprawami formalnymi zatrudnionych pracowników (mając tylko dostęp do Internetu). Dzięki dostępowi do zintegrowanej bazy danych z poziomu Sistema.Net, system zapewnia szybki i sprawny dostęp do potrzebnej informacji wspomagającej zarządzanie przedsiębiorstwem. Zastosowanie technologii www sprawiło, że aplikacja jest niezależna od platformy softwarowej, na której pracuje klient.
      •  Każdego klienta traktujemy indywidualnie, ponieważ wiemy, że każde przedsiębiorstwo ma swoją specyfikę. W związku z tym system dostosowywany jest indywidualnie do potrzeb każdego przedsiębiorstwa. Rozwiązanie szczególnie sprawdza się w agencjach pracy tymczasowej.

      Wiedząc o tym, że koordynatorzy projektów w APT mają największą wiedzę o swoich podopiecznych – pracownikach tymczasowych, udostępniamy im dostęp do aplikacji - szybki wgląd do niezbędnych danych ewidencyjnych swojej grupy pracowników. Na podstawie wprowadzonych lub uzupełnionych wcześniej danych można np. naliczyć listę płac w systemie enova lub przeprowadzić potrzebne analizy.

      Zalety Sistema.Net

      Program SISTEMA.Net jest integralną częścią oprogramowania, Enova. Główne naliczenia list płac oraz koordynowanie kadro-płacami odbywa się z programu Enova.

                                             Przykładowe zalety takiego rozwiązania:

      • nieograniczona liczba użytkowników logujących się do systemu,
      • pełna kontrola nad udostępnionymi poszczególnymi danymi w programie kadrowo-płacowym – poprzez Konfigurację wydzielamy koordynatorom w oddziałach tylko te dane, do których powinni mieć dostęp np. dostęp do pracowników zatrudnionych tylko w wydziałach przypisanych danemu koordynatorowi APT,
      • przejrzysty interfejs - brak zbędnie wyświetlanych danych z poziomu widoku koordynatorów, co skutkuje szybszą obsługą programu,
      • łączenie aplikacji poprzez przeglądarkę www – potrzebny dostęp tylko do internetu,
      • elastyczność systemu – dostosowanie do indywidualnych potrzeb klienta.

      Sistema.NET

      • W systemie SISTEMA.Net standardowo można:
      • Zatrudniać – dodawać nowego pracownika etatowego, bądź zleceniobiorcę oraz edytować lub aktualizować dane osobowe zatrudnionego pracownika, 
      • Ewidencjonować czas pracy – praca w normie, nadgodziny, nieobecności,
      • Możliwość ewidencji czasu pracy bezpośrednio na kalendarzach,
      • Uzupełniać poszczególne elementy wynagrodzenia, na podstawie, których zostanie naliczona lista płac,
      • Dodawać i edytować umowy o pracę,
      • Dodawać i edytować umowy zlecenia,
      • Uzupełniać dane dotyczące szkoleń bhp oraz badań lekarskich,
      • Uzupełniać konta bankowe pracowników
      • Drukować wcześniej przygotowane zestawienia w kontekście pracowników np. termin badań lekarskich, termin szkoleń bhp itp.

      

      Więcej o nas :

      http://www.sistema.pl/index.php/sistemanet

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (2) Pokaż komentarze do wpisu „Sistema NET dla agencji pracy tymczasowych”
      Tagi:
      Autor(ka):
      czujnik_2012
      Czas publikacji:
      wtorek, 27 listopada 2012 15:29
    • import export enova to Microsoft Dynamics AX

      import export enova to Microsoft Dynamics AX

      Stworzyliśmy dodatkową funkcjonalność do systemu enova, które zostało zaprojektowane jako narzędzie wspierające wymianę danych między system Microsoft Dynamics AX a enova . Rozwiązanie dedykowane jest w firmom, których księgowość prowadzona jest w systemie Microsoft Dynamics AX. W ramach funkcjonalności do systemu Microsoft Dynamics AX eksportowane są dekrety księgowe  tworzonych na podstawie dokumentów handlowych, oraz importowane dane finansowe do odpowiednich podsystemów w enova.

      więcej http://www.sistema.pl/index.php/using-joomla/extensions/components/content-component/article-categories/126-import-export-enova-to-microsoft-dynamics-ax

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Autor(ka):
      czujnik_2012
      Czas publikacji:
      wtorek, 27 listopada 2012 15:28
  • niedziela, 08 lipca 2012
    • enova i dlugi.info z sistema

      Problem przeterminowanych płatności jest coraz większym problemem dla przedsiębiorców.
      Wychodząc na przeciw oczekiwaniom klientów, stworzyliśmy do systemu enova dodatkową funkcjonalność łączącą enova z potalem dlugi.info.
      dlugi info, to platforma interentowa której właścicielem jest firma Factory.Network S.A.
      Rozwiązanie obecnie pozwala na :

      • Monitoring rzetelności naszych aktualnych i potencjalnych partnerów biznesowych bezpośrednio z aplikacji enova.
      • Wystawianie wierzytelności na sprzedaż w największej giełdzie wierzytelności w intrenecie.
      • Informowanie dłużnika o wystawieniu wierzytelności na sprzedaż. Informacja o twojej wierzytelności jest widoczna w intrenecie.
      • Informacja o wierzytelnościach wystawionych na sprzedaż widoczna jest w innych systemach informatycznych które podłączone są do portalu. Z giełdy korzystają banki, firmy leasingowe, największe kancelarie windykacyjne.
        Najważniejsze w tym rozwiązaniu jest to że możemy robić to legalnie i bezpłatnie.
        Rozwiązanie będzie rozwijane wraz z potrzebami aktualynch urzytkowników.
        W celu uzyskania dodatku na własny użytek prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta: Tel. 071 3901837 lub za pomocą poczty internetowej biuro@sistema.pl

      materiały opisowe dostępne na www.sistema.pl/sistema_dlugi_info.aspx

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Autor(ka):
      czujnik_2012
      Czas publikacji:
      niedziela, 08 lipca 2012 15:03
  • piątek, 06 lipca 2012
    • Zakres czynności wykonywanych podczas wdrożenia

       
      autoryzowany partner enova O nas Rozwiązania Usługi Kontakt

      Zakres czynności wykonywanych podczas wdrożenia


      1. Analiza przedwdrożeniowa - składa się z kilku etapów, które w zależności od stopnia skomplikowania struktury danej firmy, mogą łącznie trwać od kilku dni do kilkunastu tygodni.
      Poszczególne etapy analizy przedwdrożeniowej zostały poniżej wyszczególnione w kolejności wykonywania:

      • zapoznanie się ze specyfiką danej firmy (produkcja, usługi, sprzedaż, oddziały itp.)
      • weryfikacja technicznego aspektu (aktualne posiadane komputery, serwery, łącza, urządzenia peryferyjne itp.)
      • poznanie dotychczasowego obiegu dokumentów (zbieranie danych)
      • na podstawie zgromadzonych już danych, wyszczególnienie najistotniejszych elementów wdrożenia, w celu budowy szkieletu na jakim będą opierać się przyszłe założenia i proponowane rozwiązania
      • rozmowa z pracownikami w celu ustalenia aktualnych potrzeb
      • szczegółowe uzgodnienia mające na celu przygotowanie przyszłych funkcjonalności :
      - modyfikacje standardowych dokumentów enova
      - przygotowanie nowych wydruków
      - ustalenie jakie dane wymagają importu
      - zakres importów, źródło danych itp.
      - wyznaczenie osób odpowiedzialnych za dostarczenie danych i ich późniejszą weryfikację
      • ustalenie osób kontaktowych odpowiedzialnych za wdrożenie poszczególnych modułów, a także weryfikujących zmiany w proponowanych rozwiązaniach
      • przygotowanie dokumentacji technicznej proponowanych rozwiązań oraz szczegółowego harmonogramu wykonywanych prac
      • weryfikacja ze strony klienta w zakresie dokumentacji oraz zatwierdzenie harmonogramu prac
      • wycena wdrożenia.

      2. Wdrożenie – wykonywanie czynności zgodnych z zatwierdzonym wcześniej harmonogramem prac. Począwszy od spraw związanych z instalacją serwera SQL, aplikacji klienta enova na stanowiskach roboczych, poprzez konfigurację i wdrożenie w życie przygotowanych wcześniej rozwiązań, funkcjonalności . Zazwyczaj końcowym etapem prac wdrożeniowych jest szkolenie personelu, które w specyficznych przypadkach, może odbyć się również w trakcie wdrożenia, po zakończeniu konfiguracji pojedynczego modułu (np. Handlowego).

      3. Asysta powdrożeniowa – przeprowadzane w następstwie podpisania z daną firmą umowy serwisowej, mającej na celu opiekę, czyli wsparcie merytoryczne, reakcje na awarie i inne powstałe nieprawidłowości oraz zabezpieczanie przyszłych zmian w systemie enova, jak również prace wykonywane poprzez dedykowane płatne usługi, czyli przygotowanie dodatkowych funkcjonalności i wydruków, które w skutek nowych potrzeb klienta wyniknęły w trakcie lub po zakończeniu prac wdrożeniowych.

      W zakres usług powdrożeniowych wlicza się także dodatkowe szkolenia personelu, instalację nowych stanowisk roboczych oraz sprzętu peryferyjnego.

      Wie

      więcej http://www.sistema.pl/Przebieg_Wdrozenia_Programu_Enova_w_Sistema_w_etapach.aspx

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Autor(ka):
      czujnik_2012
      Czas publikacji:
      piątek, 06 lipca 2012 16:30
  • wtorek, 19 czerwca 2012